maandag 18 juli 2011

maandag 18 juli

De weersvoorspelling voor vandaag is wat beter dan voor de andere komende dagen, dus ging papa de bergen in en mama en ik gingen shoppen. Christiaan bleef thuis want hij moest nog een beetje uitzieken.
Maar goed, eerst lunchen. Na de lunch ging papa weg (eigenlijk nam hij z'n lunch mee). Mama en ik gingen pas tegen half 3 weg, omdat de winkels in Frankrijk een lange lunchpauze hebben. Maar achteraf bleek dat de winkels pas om 3 uur weer open gingen, dus we hadden niet veel later weg moeten gaan. De winkels in Chamonix zijn klein vergeleken met Arnhem en je hebt in de winkels vooral kleding voor volwassenen. Maar ik heb toch iets leuks kunnen vinden en gekocht.
Verder zijn er een aantal souvenirs winkels met van alles en nog wat waar we even hebben rondgekeken.
Ook hebben ze daar allemaal ijskraampjes, en ik heb een zelfgemaakt cassis ijsje met een zelfgemaakt hoorntje. Daar gaan we zeker nog een keer heen!!!

Weer terug vertelde papa zijn verhaal over zijn wandeling. Hij was heel ver gelopen en onderweg heb hij een steen gevonden. In die steen leek wat goudachtigs te zitten. Maar of dat ook echt goud was, kunnen jullie in het blog van morgen lezen......

Die avond hebben weer even geklaverjast. En eindelijk hebben papa en ik weer eens gewonnen. Met dik 500 punten nog wel!!!! (Marilse)

Ook nog wat foto's door Cor.
Bijzonder: zit je ergens op een berg bij de gletser een bakkie koffie te drinken. Kort gesprek met een Indiƫr, die ook twee weken op vakantie is. Maar in die tijd wel Frankrijk, Nederland en Engeland 'bekijkt' :-)


..

..

..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten