zaterdag 16 juli 2011

16 juli - zon vroeg in de morgen - en een jarige

Vandaag vroeg op, want we moeten om 8 uur bij de lift staan. De planning was om gister te gaan paragliden, maar vanwege de laaghangende, dikke mist kon het niet doorgaan en werd het verplaatst naar vandaag.
Gelukkig van het vanochtend wel mooi helder weer, dus ging het wel door. Eenmaal boven kregen we instructies en er moest een 'zitje' aan je worden gehangen. Ze vertelde dat je met de afsprong moest blijven rennen ook al kreeg je veel tegendruk vanwege de parachute.















En als je dan in de lucht was, was het geweldig!!! Het uitzicht, de ontspanning, alles...... tijdens de vlucht legde ze me uit hoe je moest sturen, dat was eigenlijk best logisch en makkelijk. Later mocht ik zelf ook even sturen en dat ging best goed, maar het was wel best eng. Daarna vroeg ze ook aan me of ik wat sneller wou met 'trucjes', dat hebben we dus ook gedaan :D.
De landing was makkelijker dan ik dacht, ook al ging ik halverwege zitten wat niet de bedoeling was...
Het was echt een te gekke ervaring. Pap, Mam bedankt!!!! :D














Maar goed, 16 juli, dus dat betekend dat er een jarige in ons midden is, papa werd 52 jaar en dat hebben we natuurlijk gevierd met taart (in de magnetron....) en cadeautjes. We hadden ook ballonnen gekocht om het balkon was te versieren (het was lekker weer).
Daarna lekker geluncht en naar het park gegaan. In het park eerst gefrisbeed en daarna gemini-bridged en geklaverjast.

Daarna weer terug naar huis en gegeten, nu Ter Land, Ter Zee en in de Lucht aan het kijken en zo even poolen. En misschien ook nog wat taart eten.
Maar het was een hele leuke dag met paragliden en een verjaardag!!!! (Marilse)

Vanochtend een heldere blauwe lucht, zonnetje erbij .. Perfect weer om te paragliden dus! Heb ik altijd al eens willen doen, en nu kwam het uit. Eerst met de lift naar boven, dan een klein stukje lopen naar het ´afspringveld´. Eenmaal daar de parachute klaarmaken voor de sprong (dat werd gedaan door de begeleidster, dat wel). Toen bij de gunstige wind rennen tot het niet meer kan. En dan zweef je lekker in de lucht, erg relaxet. En een mooi uitzicht. Onderweg ook nog wat trucs en tricks. En toen de landing. Het verliep helemaal naar wens, en ik kan het iedereen aanbevelen! (Christiaan)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten