zaterdag 16 juli 2011

17 juli - rustige zondag met de nodige nattigheid

Een nat dagje, poeh, wat kan het hier regenen. Verwacht maar geen foto's van de grijze massa.
De familie slaapt weer lekker uit. Ik doe nog wat laatjes bits vandaag aan een projectje, zodat ik daar de tweede week niet aan hoef te denken :-)
Ik leen Gerlindes CD speler. Mijn geweldige laptop, klein, zuinig, maar superkrachtig en met geweldig compleet toetsenbord, is namelijk net te klein voor een ingebouwde CD-speler. En ik wil graag luisteren naar één van mijn cadeaus: 'Minor Details' van de Nederlandse gitaarvirtuoos Jan Akkerman. Wat een kerel, wat een gitaarspel :-)

Een het eind van de morgen loop ik lekker door de regen naar Chamonix om wat brood te halen.
Mijn echte regenjas heb ik niet bij me (dacht ik - later zag ik die wel liggen) dus de parapluie brengt uitkomst. Hoewel die aan het eind van de wandeling al flink water door gaat laten.
Christiaan blijkt niet lekker - misselijk enzo van wellicht toch wat te veel eten de laatste dagen. Helaas, maar gaat wel over.
Marilse is door het boek heen dat ze van de bibliotheek had mee genomen. Wat nu ... pingpongtafel is bezet.. Gelukkig kom in nog een bugje tegen in mijn programma, en kan ik haar laten zien hoe zoiets ongeveer werkt, hoe je dat oplost. Nog een educatief tintje dus, deze vakantie :-p


Aan het eind van de dag is het weer droog en Gerlinde en ik maken nog een stevige wandeling. In een richting die we nog niet hadden gekozen. Beetje stroomopwaarts langs de L'Arve. Tress impressive tous de l'eau que decende avec beaucoup de force! Prachtig zoals de bergen zich vanaf een andere plek steeds weer anders tonen.
Weer 'thuis' gekomen blijken de kids de finale WK voetbal vrouwen te hebben gevonden op TV. Leuk om dat vrije, open spel te zien. (Cor)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten