donderdag 14 juli 2011

14 juli - " nog geen uur dus... "

Het is nu bijna 6 uur. Papa en mama zijn bezig met het avondeten (tortillia's :P), Christiaan stapt net onder de douche vandaan en ik zit op de bank. We zijn vanochtend rond een uur of 12 richting de bushalte gelopen op weg naar Les Houches om een (mooie) wandeling te maken in de bergen daar. Helaas konden we de Mont Blanc niet zien vanwege de laaghangende bewolking (daar had ik wel op gehoopt). Op de terugweg van de wandeling (weer terug in het dorpje Les Houches) gingen we opzoek naar het biologische winkeltje, dat we op de heenweg in de bus tegenkwamen. Helaas hebben de winkels hier in Frankrijk hele lange lunchpauzes, dus was-ie niet open (een andere keer terug dus...). We namen de bus terug naar Chamonix Sud, daar was namelijk een bowlingcentrum en we wouden kijken of we daar terecht konden. Ruimte zat, maar dat bleek achteraf best logisch nadat je de prijzen had gehoord. €10,- pp voor één potje!!! (nog geen uur dus... belachelijk.....). Dus liepen we verder richting Chamonix Centre, een paar boodschapjes doen (waaronder ping pong ballen, want eentje is gisteravond in de pooltafel terechtgekomen. Dus nog eentje over.) en wat drinken.
Weer terug in het appartement even de finish van de Tour bekijken (Samuel Sanchez ging er met de overwinning vandoor) en daarna (nu dus) eten maken. Na het eten gaan we waarschijnlijk weer tafeltennissen/poolen of klaverjassen (revanche) zoals bijna elke avond ( het wordt een soort van gewoonte).
Vanavond wat eerder naar bed als de afgelopen dagen, want morgen moeten we er om 7.45 uit. Christiaan en ik gaan paragliden en we moeten om 9.15 onderaan bij de lift staan. Wel vroeg..... Maar hopelijk is het dan iets beter weer met geen/minder laaghangende bewolking. Anders is het zonde van je geld...
Veel meer is er niet gebeurd vandaag, behalve dan dat Christiaan een stuk boomstam naar beneden liet rollen en bijna op de weg belandde. Daar moest ik erg om lachen :D. (Marilse)

1 opmerking:

  1. Hallo alle 4,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien! Als ik jullie na vakantie zie hebben jullie niets meer te vertellen, dat snappen jullie wel ;-)
    Jan en ik hebben vandaag een rondleiding gehad door Bergen (NH) en daarna hebben we Safier opgehaald en zijn we naar huis gegaan.
    Toenet had ik een heel verhaal geschreven maar ik drukte op een verkeerd knopje en toen was alles weg :-(
    Safier zat toen op schoot, zich te verbazen over hoe snel ik type, waarom er rode kringeltjes zijn onder letters, hoe smileys zijn en wat 'ff' betekent (in mijn vorige verhaal had ik dat blijkbaar geschreven). Oh ja en ze kijkt ook hoe vaak ik haar naam schrijf. Ik heb met haar memorie gedaan, heeft zij zelf gemaakt van de AH dierenkaartjes. Ze had de kaartjes heel makkelijk neergelegd (ik had dat stiekem door), waardoor het spel niet zo lang duurde ;-) We hadden evenveel kaartjes. Nu probeer ik haar zo ver te krijgen dat ze kwartet maakt uit de stapel dubbele kaartjes. Maar dat is nog een hele klus!
    Vandaag was het hier mooi weer, gisteren was het HERFST!
    Enne, hoe waren de Tortilla's in Frankrijk?
    Veel plezier met paragliden! Wel foto's maken he!
    Liefs, sanne jan en safier

    BeantwoordenVerwijderen